...
Str. Vrancei nr. 33, Focsani, Romania

Motoarele Biturbo si Twin Turbo

turboservice TWIN SCROLL-BMW_N55 (1)

1. Ce este efectul “turbo-lag“

Efectul de “turbo lag” se referă la întârzierea dintre momentul în care este apăsată pedala de accelerație și momentul în care turbina motorului începe să furnizeze putere suplimentară motorului.

Turbina este alimentată de fluxul de gaze de evacuare provenite de la motor și trebuie să atingă o viteză de rotație destul de mare pentru a comprima aerul aspirat și a-l trimite la motor.

Cu cât diametrul turbosuflantei este mai mare, cu atât mai multă energie este necesară pentru a-l face să se rotească și, prin urmare, cu atât mai mare va fi întârzierea.

Pentru a diminua efectul turbo lag prin reducerea inerției miezului turbine astfel încât chiar și o presiune mică a gazelor de eșapament să pună turbina in mișcare, au fost gasite 2 soluții:

  • adoptarea geometriei variabile la turbosuflante, soluție prin care se poate controla fluxul de aer introdus în admisia motorului atât la turatii mici cât și la turații ridicate
  • sistemele cu turbine multiple dar mai mici, care permit fiecărui turbo să fie optimizat pentru un interval diferit de turații ale motorului.

Astfel, în anul 1976 Porsche si a fost introdus primul motor cu 2 turbine pe modelul Porsche 930 Turbo. Acest motor a utilizat două turbocompresoare pentru a crește puterea motorului si a reduce efectul turbo lag.

Motorul in 6 cilindri de 3,0 litri avea un cuplu de 330 cai-putere, făcând Porsche 930 Turbo una din cele mai rapide mașini din epocă. Motorul avea o accelerație remarcabilă, ajungând de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 6 secunde.

De atunci, conceptul a evoluat semnificativ și astăzi, multi producători de automobile oferind modele cu motoare twin-turbo sau biturbo.

2. Biturbo versus Twinturbo: Care este diferența dintre acestea două tipuri de turbosuflante?

Diferența principală dintre biturbo și twinturbo este modul în care funcționează cele 2 turbo-compresoare. Biturbo folosește două turbocompresoare într-un singur sistem, care lucrează împreună pentru a îmbunătăți performanța motorului.
Twinturbo, pe de altă parte, folosește două turbocompresoare individuale, fiecare cu un amestec separat de aer și combustibil, care lucrează independent. Această diferență poate avea un impact semnificativ asupra performanței și eficienței motorului.

3. Ce sunt motoarele biturbo și cum funcționează acestea?

Motoarele biturbo au în general două turbocompresoare care sunt conectate în serie. În acest tip de configurație, aerul comprimat de primul turbocompresor este introdus în al doilea turbocompresor pentru a fi comprimat suplimentar, înainte de a fi introdus în motor.


Acest sistem oferă avantaje semnificative în ceea ce privește performanța și eficiența motorului. În primul rând, acesta permite o accelerare mai rapidă a motorului și o presiune mai mare a aerului introdus în cilindri, ceea ce îmbunătățește performanța motorului.

De asemenea, acesta poate reduce întârzierea în accelerare (efectul turbolag) asociată turbocompresoarelor tradiționale, deoarece primul turbo poate începe să funcționeze la viteze mici ale motorului, în timp ce cel de-al doilea turbo poate fi activat la viteze mai mari pentru a furniza un flux mai mare de aer comprimat.

Acest tip de motor este utilizat în special în aplicații de performanță, cum ar fi cursele auto sau autovehiculele de performanță, dar poate fi găsit și în unele vehicule de stradă moderne care necesită o performanță sporită a motorului.

Există o mulțime de motoare biturbo cu turbine în serie produse de diferite companii auto, dar unele dintre cele mai cunoscute sunt:

  • Mercedes-AMG M177 – Acest motor este utilizat pe modelele AMG GT și AMG E63 și este cunoscut pentru performanța sa impresionantă.
  • BMW N54 – Acest motor a fost introdus în 2006 și a fost folosit pe modelele BMW 335i și BMW 135i. Este cunoscut pentru capacitatea sa de a oferi un cuplu rapid și putere constantă.
  • Audi 4.0 TFSI – Acest motor biturbo cu turbine în serie este utilizat pe modelele Audi S6, S7, S8 și RS7 și oferă o performanță impresionantă, cu o putere de până la 605 CP.
  • Porsche 911 Turbo – Acest motor este utilizat pe modelele Porsche 911 Turbo și Turbo S și oferă o combinație puternică de putere și agilitate.
  • Ford EcoBoost – Acest motor biturbo cu turbine în serie a fost introdus în 2011 și este utilizat pe mai multe modele Ford, inclusiv F-150 și Mustang. Este cunoscut pentru eficiența sa în ceea ce privește combustibilul și puterea sa.
Reparatii turbine
HAI SA-TI FACEM TURBINA CA NOUA, ITI OFERIM GARANTIE 1 AN, FARA LIMITA DE KM

4. Avantajele și dezavantajele motoarelor biturbo

       4.1 Principalele avantajele turbocompresoarelor serie

  • Performanță crescută – două turbine montate în serie îmbunătățesc semnificativ performanța motorului, oferind mai multă putere și accelerare.
  • Eficiență combustibil – motoarele cu turbocompresoare serie au un consum de combustibil mai scăzut decât motoarele cu o singură turbină, deoarece aerul comprimat mai eficient îmbunătățește arderea combustibilului.
  • Emisii scăzute de gaze de eșapament – două turbine montate în serie ajută la reducerea emisiilor de gaze de eșapament, deoarece aerul comprimat mai eficient îmbunătățește arderea combustibilului și reduce cantitatea de gaze de eșapament.

       4.2 Dezavantajele turbocompresoarelor serie

  • Cost mai ridicat – turbocompresoarele serie sunt mai scumpe decât turbocompresoarele tradiționale, deoarece sunt mai complexe și necesită mai multe componente.
  • Întreținere mai complex – turbocompresoarele serie sunt mai complexe și necesită mai multă întreținere decât turbocompresoarele tradiționale, ceea ce poate duce la costuri mai mari de întreținere și reparare.
  • Greutate mai mare – turbocompresoarele serie sunt mai grele decât turbocompresoarele tradiționale, ceea ce poate afecta performanța vehiculului și manevrabilitatea acestuia.

5. Ce sunt motoarele twin turbo și cum funcționează acestea?

Un motor twin turbo este un tip de motor cu turbocompresor care folosește doua turbine pentru a spori performanța. Twin-turbo se referă la un motor în care două turbocompresoare lucrează în tandem pentru a comprima amestecul de combustibil/aer de admisie (in cazul motoarelor pe benzina) sau a aerului (pentru motoarele diesel).

Cea mai obișnuită configurație prezintă două turbocompresoare identice (de aici denumirea TWIN – gemene) , fiecare fiind conectate prin conducte independente la cate o jumatate din evacuarea produsă de un motor V.

Exista mai multe modele constructive ale unui motor twin turbo:

Twin turbo paralel – acest tip de configurație folosește ambele turbine pentru a alimenta întregul motor, ceea ce duce la o livrare rapidă de aer comprimat si, prin urmare, la o performanta sportiva.
Twin turbo secvențial – acest tip de configurație folosește doua turbine, fiecare alimentând cate un grup de cilindri. Una dintre turbine se activează la turatii mici, iar cealalta la turatii mai mari, oferind o livrare linie de putere.
Twin turbo compounding – acest tip de configuratie foloseste o turbina pentru a alimenta alta turbina, ceea ce înseamnă ca una dintre turbine folosește energia gazelor de evacuare pentru a comprima aerul pentru cealalta turbina.

       5.1 Twin turbo parallel

Așa cum am arătat la începutul acestui articol,una din soluțiile pentru a reduce inertia unei turbine mari, este folosirea a 2 turbine mai mici. O configurație paralelă, implica astfel folosirea a două turbocompresoare mai mici, care primesc practic fiecare o jumătate din gazele de eșapament ale motorului. 


Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/File:Porsche_935_twin_turbo_(6293639098).jpg

Configurațiile paralele sunt potrivite pentru motoarele în V cu 6, 8 sau 12 cilindri. Astfel, in cazul unui V8 de exemplu, primul compressor va acționa pe cilindrii 1-4 iar cel de al doilea pe cilindrii 5-8.

Pe partea de admisie, unele modele folosesc o singură galerie de admisie, dar există si modele care folosesc galerii de admisie separate pentru fiecare turbocompresor.

Cele mai cunoscute motoare twin turbo paralel sunt:

  • BMW N54 – folosit în modelele BMW 135i, 335i, 535i şi altele
  • Mercedes-Benz M276 – folosit în modelele Mercedes-Benz E-Class, CLS-Class şi GLK-Class
  • Audi 2.7 T – folosit în modelele Audi A4, A6 şi A8
  • Ford EcoBoost – folosit în modelele Ford F-150, Mustang GT şi Taurus SHO
  • Nissan VR38DETT – folosit în modelul Nissan GT-R
  • Porsche 911 Turbo – folosit în modelele Porsche 911 Turbo şi 911 GT2
  • Chevrolet Small Block LS – folosit în modelele Chevrolet Corvette şi Camaro SS

       5.2 Avantajele si dezavantajele configuratiei twin turbo parallel

Principalele avantaje ale motoarelor twinturbo sunt:

  • Putere mai mare și accelerație mai bună – motoarele twinturbo oferă o putere suplimentară prin intermediul celor două turbosuflante, ceea ce îmbunătățește performanța și accelerația vehiculului, diminuând efectul turbo lag
  • Arderea mai eficienta a combustibilului – deși motoarele twinturbo oferă o putere suplimentară, acestea sunt, de asemenea, mai eficiente în utilizarea combustibilului, ceea ce poate duce la economii semnificative în costurile de combustibil pe termen lung.
  • Flexibilitate în utilizare – Motoarele Twinturbo sunt disponibile în mai multe tipuri de vehicule, de la mașini sport la camioane și tractoare, ceea ce le face flexibile pentru diferite utilizări și necesități.

Dezavantajele configurației twin turbo parallel

  • Costuri inițiale mai ridicate – motoarele twinturbo sunt mai scumpe decât motoarele standard, ceea ce poate fi un dezavantaj pentru unii cumpărători.
  • Complexitate crescută – aceste motoarele sunt mai complexe decât motoarele standard, ceea ce poate duce la costuri mai mari de întreținere și reparare.
  • Zgomot crescut: unele motoare pot fi mai zgomotoase decât motoarele standard, ceea ce poate fi neplăcut pentru unii conducători.

       5.3 Twin turbo secvential

Spre deosebire de turbocompresoarele duale paralele, turbocompresoarele duale secvenţiale utilizează două turbocompresoare de dimensiuni diferite.
Turbocompresorul secvenţial se referă la o configuraţie în care motorul utilizează un turbocompresor pentru turaţii mai mici ale motorului şi un al doilea sau ambele turbocompresoare la turaţii mai mari ale motorului.

Acest sistem este menit să depășească limitarea turbocompresoarelor mari care oferă o creștere insuficientă la turații mici.

Pe de altă parte, turbo-urile mai mici sunt eficiente la turații mici (când există mai puțină energie cinetică prezentă în gazele de eșapament), dar nu sunt în măsură să furnizeze cantitatea de gaze comprimate de admisie necesară la turații mai mari.

Prin urmare, sistemele de turbocompresoare secvențiale oferă o modalitate de a reduce întârzierea turbo fără a compromite puterea de ieșire la turații mari

In general, motoarele twin turbo secvențial pot fi o bună opțiune pentru iubitorii de masini sport care isi doresc performanta imbunatatita si o livrare liniară de putere.

Exista mai multe motoare Twin turbo secvențial care au devenit cunoscute pentru performanța lor. Dintre cele mai cunoscute modele menționăm:

  • BMW S63 – un motor twin turbo secvențial a fost intalnit in modelele BMW M5 si BMW M8.
  • Audi RS7 Sportback – motor utilizat in modelele Audi RS7 Sportback.
  • Nissan GT-R – un motorul twin turbo secvențial V6 de 3,8
  • Mercedes-AMG 4.0L V8 – acest motor twin turbo secvențial a fost intalnit in modelele Mercedes-AMG, cum ar fi Mercedes-AMG
  • GT, Mercedes-AMG C63 si Mercedes-AMG E63.
  • Porsche 911 Turbo – motorul twin turbo secvențial flat-six de 3,8 litri a fost intalnit in modelele Porsche 911 Turbo.

       5.4 Avantajele si dezavantajele motoarelor twin turbo secvențial

Avantaje:

  • Sistemul motor twin turbo secvențial poate oferi o liniaritate a puterii motorului, prin intermediul activarii secventiale a turbinei potrivite în functie de turatia motorului.
  • Flexibilitate – Sistemul twin turbo secvențial poate fi controlat prin intermediul unui sistem de management al motorului sau prin intermediul unui sistem hidraulic sau electric, ceea ce poate oferi o flexibilitate în ajustarea performanței motorului.

Dezavantaje:

  • Configurația twin turbo secvențial poate fi mai costisitoare decat celelalte configurații, deoarece necesita doua turbine si un sistem de control al turbinelor, ceea ce poate crește riscul de probleme mecanice și poate fi mai dificil de întreținut.

Ți s-a stricat turbosuflanta sau dă semne de defecțiune? 

Ai nevoie de o reparație urgentă?

Sună chiar ACUM la numărul de telefon 0770 153 713

GARANȚIE  12 Luni FĂRĂ Limită de KM

6. Tehnologiile TwinPower Turbo si Twin scroll

În afara de termenul de Twin Turbo, poate ați auzit și termenul de TwinPower Turbo. Deși sunt foarte asemănători, semnificația lor este foarte diferită.

      6.1 Tehnologia TwinPower Turbo

Tehnologia TwinPower Turbo este o tehnologie dezvoltată de BMW pentru motoarele sale cu ardere internă, care utilizează un sistem de turbocompresoare cu două turbine.

Această tehnologie constă în combinarea unei turbine de dimensiuni mai mici și a unei turbine de dimensiuni mai mari, care funcționează împreună pentru a crește performanța motorului.

Turbina de dimensiuni mai mici este responsabilă pentru creșterea turației la motoarele cu turație mică, reducând astfel lag-ul turbo și asigurând un răspuns rapid al motorului.

Turbina de dimensiuni mai mari, pe de altă parte, preia alimentarea cu aer atunci când motorul ajunge la turații mai mari, crescând astfel puterea și eficiența.

Un alt element important al tehnologiei TwinPower Turbo este sistemul de injecție directă a combustibilului, care optimizează combustia și maximizează puterea

Spre deosebire de tehnologia Twin Turbo constă în utilizarea a două turbocompresoare independente pentru a alimenta motorul cu aer comprimat, tehnologia TwinPower Turbo este o tehnologie dezvoltată de BMW, care utilizează o singură unitate de turbocompresor cu două turbine.

Această tehnologie este mai eficientă decât Twin Turbo, deoarece turbina mică este proiectată să funcționeze la turații reduse, eliminând astfel lag-ul turbo și asigurând un răspuns rapid al motorului. În același timp, turbina mare este proiectată să funcționeze la turații mai mari, crescând puterea și eficiența.

Această tehnologie a fost utilizată într-o varietate de modele BMW, inclusiv în modelele BMW Seria 1, Seria 2, Seria 3, Seria 4, Seria 5, Seria 6, Seria 7, X1, X3, X4, X5, X6, precum și în modelele M. Mai jos sunt prezentate câteva exemple de motoare

TwinPower Turbo:
– BMW 1.5L TwinPower Turbo – un motor cu trei cilindri a fost utilizat în modelele BMW Seria 1, Seria 2, X1 și Mini Cooper. Acesta oferă o putere cuprinsă între 102 și 231 CP.
– BMW 2.0L TwinPower Turbo – motorul cu patru cilindri utilizat în modelele BMW Seria 3, Seria 4, Seria 5, Seria 6 și X3, motor cu o putere cuprinsă între 184 și 374 CP.
– BMW 3.0L TwinPower Turbo – acest motor cu șase cilindri a fost utilizat în modelele BMW Seria 5, Seria 6, Seria 7, X5 și X6. Acesta oferă o putere cuprinsă între 265 și 617 CP.
– BMW M TwinPower Turbo – motoarele utilizate în modelele BMW M, inclusiv M2, M3, M4, M5 și M6 si care oferă o putere cuprinsă între 410 și 625 CP.

Majoritatea motoarelor BMW TwinPower Turbo sunt proiectate să funcționeze împreună cu tehnologia twin scroll. Prin utilizarea acestei tehnologii împreună cu tehnologia TwinPower Turbo, BMW a reușit să îmbunătățească performanța și eficiența motoarelor sale, reducând în același timp emisiile.

Motoarele TwinPower Turbo cu tehnologie twin scroll sunt capabile să ofere o putere mai mare, o accelerare mai rapidă și o eficiență mai bună în consumul de combustibil, ceea ce le face o opțiune populară pentru mulți proprietari de mașini BMW. Dintre motoarele care combina aceste doua tehnologii amintim doar modelele BMW B48, BMW B58, BMW S55, BMW N55. Dar ce este tehnologia Twin Scroll?

      6.2 Tehnologia twin-scroll

Tehnologia twin-scroll (dublu flux) este o metodă avansată de construire a turbocompresoarelor, care ajută la îmbunătățirea eficienței și performanței motoarelor cu ardere internă.

Această tehnologie se bazează pe ideea de a diviza fluxul de gaze de evacuare produs de motor în două canale separate, care sunt conectate la turbinele turbocompresorului.

Canalele de evacuare sunt proiectate astfel încât să colecteze gazul de evacuare din două seturi de cilindri adiacenți într-un motor cu patru cilindri sau în trei seturi de cilindri într-un motor cu șase cilindri. Astfel, fiecare canal de evacuare este alimentat cu gaze de evacuare provenind din două sau trei cilindri, în loc să primească gaze de evacuare din toți cilindrii în același timp.

După colectarea gazelor de evacuare, cele două canale sunt combinate într-un singur canal la intrarea în turbina turbocompresorului. Acest lucru face ca fluxul de gaze să fie mai constant și mai uniform, ceea ce duce la o creștere semnificativă a eficienței turbinei.

Prin urmare, turbina poate fi proiectată pentru a avea o dimensiune mai mică, fără a afecta performanța motorului.

Tehnologia twin-scroll a fost utilizată pentru prima dată în anii ’80 de către compania japoneză Mitsubishi Heavy Industries (MHI), în dezvoltarea unor turbine pentru aplicații aeronautice.

MHI a aplicat această tehnologie și în dezvoltarea motoarelor pentru mașinile de curse, iar mai târziu a fost utilizată în producția de serie de automobile. Unul dintre primele motoare de serie care a folosit tehnologia twin-scroll a fost Mitsubishi 4G63T, care a fost introdus pe piață în anul 1989.

De atunci, tehnologia twin-scroll a fost utilizată de către mai multe companii producătoare de motoare, inclusiv BMW, Subaru, Ford și altele.

IN CONCLUZIE

Dacă sunteți în căutarea unei mașini puternice oferi care sa va ofere experiență de conducere incredibilă, cu o accelerare mai rapidă (utilă în timpul depășirilor sau când trebuie să accelerați rapid) și un control mai precis, motoarele cu doua turbine oferă pe lângă emisii reduse, performanța și eficiența într-un pachet fiabil și compact.
În cele din urmă, alegerea între o masina cu un motor cu o singura turbină sau una cu motor biturbo sau twinturbo depinde de necesitățile individuale ale fiecărui șofer și nu în ultimul rând de costurile unei asemenea mașini.

Completeaza formularul, trimite-ne turbina prin curier si ti-o vom repara in cel mai scurt timp

    Am citit si sunt de acord cu Politica de Confidentialitate

    Nu ai timp sa completezi formularul?
    Contacteaza-ne telefonic chiar acum !

    +40 770 153 713

    Sau scrie-ne direct pe whatsapp
    Reconditionare turbine
    Preferinte de confidentialitate
    Atunci când vizitați site-ul nostru web, acesta poate stoca informații prin intermediul browserului dvs. de la anumite servicii, de obicei sub formă de cookie-uri. Aici vă puteți modifica preferințele de confidențialitate. Vă rugăm să rețineți că blocarea anumitor tipuri de module cookie poate avea un impact asupra experienței dvs. pe site-ul nostru web și asupra serviciilor pe care le oferim.
    Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
    Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.