Str. Gh. Tatulescu, nr. 10-12, Focsani, Romania

Motoarele Biturbo si Twin Turbo

turboservice TWIN SCROLL-BMW_N55 (1)

1. Ce este efectul ÔÇťturbo-lagÔÇť

Efectul de “turbo lag” se refer─â la ├«nt├órzierea dintre momentul ├«n care este ap─âsat─â pedala de accelera╚Ťie ╚Öi momentul ├«n care turbina motorului ├«ncepe s─â furnizeze putere suplimentar─â motorului.

Turbina este alimentat─â de fluxul de gaze de evacuare provenite de la motor ╚Öi trebuie s─â ating─â o vitez─â de rota╚Ťie destul de mare pentru a comprima aerul aspirat ╚Öi a-l trimite la motor.

Cu cât diametrul turbosuflantei este mai mare, cu atât mai multă energie este necesară pentru a-l face să se rotească și, prin urmare, cu atât mai mare va fi întârzierea.

Pentru a diminua efectul turbo lag prin reducerea iner╚Ťiei miezului turbine astfel ├«nc├ót chiar ╚Öi o presiune mic─â a gazelor de e╚Öapament s─â pun─â turbina in mi╚Öcare, au fost gasite 2 solu╚Ťii:

  • adoptarea geometriei variabile la turbosuflante, solu╚Ťie prin care se poate controla fluxul de aer introdus ├«n admisia motorului at├ót la turatii mici c├ót ╚Öi la tura╚Ťii ridicate
  • sistemele cu turbine multiple dar mai mici, care permit fiec─ârui turbo s─â fie optimizat pentru un interval diferit de tura╚Ťii ale motorului.

Astfel, în anul 1976 Porsche si a fost introdus primul motor cu 2 turbine pe modelul Porsche 930 Turbo. Acest motor a utilizat două turbocompresoare pentru a crește puterea motorului si a reduce efectul turbo lag.

Motorul in 6 cilindri de 3,0 litri avea un cuplu de 330 cai-putere, f─âc├ónd Porsche 930 Turbo una din cele mai rapide ma╚Öini din epoc─â. Motorul avea o accelera╚Ťie remarcabil─â, ajung├ónd de la 0 la 100 km/h ├«n mai pu╚Ťin de 6 secunde.

De atunci, conceptul a evoluat semnificativ și astăzi, multi producători de automobile oferind modele cu motoare twin-turbo sau biturbo.

2. Biturbo versus Twinturbo: Care este diferen╚Ťa dintre acestea dou─â tipuri de turbosuflante?

Diferen╚Ťa principal─â dintre biturbo ╚Öi twinturbo este modul ├«n care func╚Ťioneaz─â cele 2 turbo-compresoare. Biturbo folose╚Öte dou─â turbocompresoare ├«ntr-un singur sistem, care lucreaz─â ├«mpreun─â pentru a ├«mbun─ât─â╚Ťi performan╚Ťa motorului.
Twinturbo, pe de alt─â parte, folose╚Öte dou─â turbocompresoare individuale, fiecare cu un amestec separat de aer ╚Öi combustibil, care lucreaz─â independent. Aceast─â diferen╚Ť─â poate avea un impact semnificativ asupra performan╚Ťei ╚Öi eficien╚Ťei motorului.

3. Ce sunt motoarele biturbo ╚Öi cum func╚Ťioneaz─â acestea?

Motoarele biturbo au ├«n general dou─â turbocompresoare care sunt conectate ├«n serie. ├Än acest tip de configura╚Ťie, aerul comprimat de primul turbocompresor este introdus ├«n al doilea turbocompresor pentru a fi comprimat suplimentar, ├«nainte de a fi introdus ├«n motor.


Acest sistem ofer─â avantaje semnificative ├«n ceea ce prive╚Öte performan╚Ťa ╚Öi eficien╚Ťa motorului. ├Än primul r├ónd, acesta permite o accelerare mai rapid─â a motorului ╚Öi o presiune mai mare a aerului introdus ├«n cilindri, ceea ce ├«mbun─ât─â╚Ťe╚Öte performan╚Ťa motorului.

De asemenea, acesta poate reduce ├«nt├órzierea ├«n accelerare (efectul turbolag) asociat─â turbocompresoarelor tradi╚Ťionale, deoarece primul turbo poate ├«ncepe s─â func╚Ťioneze la viteze mici ale motorului, ├«n timp ce cel de-al doilea turbo poate fi activat la viteze mai mari pentru a furniza un flux mai mare de aer comprimat.

Acest tip de motor este utilizat ├«n special ├«n aplica╚Ťii de performan╚Ť─â, cum ar fi cursele auto sau autovehiculele de performan╚Ť─â, dar poate fi g─âsit ╚Öi ├«n unele vehicule de strad─â moderne care necesit─â o performan╚Ť─â sporit─â a motorului.

Exist─â o mul╚Ťime de motoare biturbo cu turbine ├«n serie produse de diferite companii auto, dar unele dintre cele mai cunoscute sunt:

  • Mercedes-AMG M177 – Acest motor este utilizat pe modelele AMG GT ╚Öi AMG E63 ╚Öi este cunoscut pentru performan╚Ťa sa impresionant─â.
  • BMW N54 – Acest motor a fost introdus ├«n 2006 ╚Öi a fost folosit pe modelele BMW 335i ╚Öi BMW 135i. Este cunoscut pentru capacitatea sa de a oferi un cuplu rapid ╚Öi putere constant─â.
  • Audi 4.0 TFSI – Acest motor biturbo cu turbine ├«n serie este utilizat pe modelele Audi S6, S7, S8 ╚Öi RS7 ╚Öi ofer─â o performan╚Ť─â impresionant─â, cu o putere de p├ón─â la 605 CP.
  • Porsche 911 Turbo – Acest motor este utilizat pe modelele Porsche 911 Turbo ╚Öi Turbo S ╚Öi ofer─â o combina╚Ťie puternic─â de putere ╚Öi agilitate.
  • Ford EcoBoost – Acest motor biturbo cu turbine ├«n serie a fost introdus ├«n 2011 ╚Öi este utilizat pe mai multe modele Ford, inclusiv F-150 ╚Öi Mustang. Este cunoscut pentru eficien╚Ťa sa ├«n ceea ce prive╚Öte combustibilul ╚Öi puterea sa.
Reparatii turbine
HAI SA-TI FACEM TURBINA CA NOUA, ITI OFERIM GARANTIE 1 AN, FARA LIMITA DE KM

4. Avantajele și dezavantajele motoarelor biturbo

       4.1 Principalele avantajele turbocompresoarelor serie

  • Performan╚Ť─â crescut─â – dou─â turbine montate ├«n serie ├«mbun─ât─â╚Ťesc semnificativ performan╚Ťa motorului, oferind mai mult─â putere ╚Öi accelerare.
  • Eficien╚Ť─â combustibil – motoarele cu turbocompresoare serie au un consum de combustibil mai sc─âzut dec├ót motoarele cu o singur─â turbin─â, deoarece aerul comprimat mai eficient ├«mbun─ât─â╚Ťe╚Öte arderea combustibilului.
  • Emisii sc─âzute de gaze de e╚Öapament – dou─â turbine montate ├«n serie ajut─â la reducerea emisiilor de gaze de e╚Öapament, deoarece aerul comprimat mai eficient ├«mbun─ât─â╚Ťe╚Öte arderea combustibilului ╚Öi reduce cantitatea de gaze de e╚Öapament.

       4.2 Dezavantajele turbocompresoarelor serie

  • Cost mai ridicat – turbocompresoarele serie sunt mai scumpe dec├ót turbocompresoarele tradi╚Ťionale, deoarece sunt mai complexe ╚Öi necesit─â mai multe componente.
  • ├Äntre╚Ťinere mai complex – turbocompresoarele serie sunt mai complexe ╚Öi necesit─â mai mult─â ├«ntre╚Ťinere dec├ót turbocompresoarele tradi╚Ťionale, ceea ce poate duce la costuri mai mari de ├«ntre╚Ťinere ╚Öi reparare.
  • Greutate mai mare – turbocompresoarele serie sunt mai grele dec├ót turbocompresoarele tradi╚Ťionale, ceea ce poate afecta performan╚Ťa vehiculului ╚Öi manevrabilitatea acestuia.

5. Ce sunt motoarele twin turbo ╚Öi cum func╚Ťioneaz─â acestea?

Un motor twin turbo este un tip de motor cu turbocompresor care folose╚Öte doua turbine pentru a spori performan╚Ťa. Twin-turbo se refer─â la un motor ├«n care dou─â turbocompresoare lucreaz─â ├«n tandem pentru a comprima amestecul de combustibil/aer de admisie (in cazul motoarelor pe benzina) sau a aerului (pentru motoarele diesel).

Cea mai obi╚Önuit─â configura╚Ťie prezint─â dou─â turbocompresoare identice (de aici denumirea TWIN ÔÇô gemene) , fiecare fiind conectate prin conducte independente la cate o jumatate din evacuarea produs─â de un motor V.

Exista mai multe modele constructive ale unui motor twin turbo:

Twin turbo paralel – acest tip de configura╚Ťie folose╚Öte ambele turbine pentru a alimenta ├«ntregul motor, ceea ce duce la o livrare rapid─â de aer comprimat si, prin urmare, la o performanta sportiva.
Twin turbo secven╚Ťial – acest tip de configura╚Ťie folose╚Öte doua turbine, fiecare aliment├ónd cate un grup de cilindri. Una dintre turbine se activeaz─â la turatii mici, iar cealalta la turatii mai mari, oferind o livrare linie de putere.
Twin turbo compounding – acest tip de configuratie foloseste o turbina pentru a alimenta alta turbina, ceea ce ├«nseamn─â ca una dintre turbine folose╚Öte energia gazelor de evacuare pentru a comprima aerul pentru cealalta turbina.

       5.1 Twin turbo parallel

A╚Öa cum am ar─âtat la ├«nceputul acestui articol,una din solu╚Ťiile pentru a reduce inertia unei turbine mari, este folosirea a 2 turbine mai mici. O configura╚Ťie paralel─â, implica astfel folosirea a dou─â turbocompresoare mai mici, care primesc practic fiecare o jum─âtate din gazele de e╚Öapament ale motorului.┬á


Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/File:Porsche_935_twin_turbo_(6293639098).jpg

Configura╚Ťiile paralele sunt potrivite pentru motoarele ├«n V cu 6, 8 sau 12 cilindri. Astfel, in cazul unui V8 de exemplu, primul compressor va ac╚Ťiona pe cilindrii 1-4 iar cel de al doilea pe cilindrii 5-8.

Pe partea de admisie, unele modele folosesc o singur─â galerie de admisie, dar exist─â si modele care folosesc galerii de admisie separate pentru fiecare turbocompresor.

Cele mai cunoscute motoare twin turbo paralel sunt:

  • BMW N54 – folosit ├«n modelele BMW 135i, 335i, 535i ┼či altele
  • Mercedes-Benz M276 – folosit ├«n modelele Mercedes-Benz E-Class, CLS-Class ┼či GLK-Class
  • Audi 2.7 T – folosit ├«n modelele Audi A4, A6 ┼či A8
  • Ford EcoBoost – folosit ├«n modelele Ford F-150, Mustang GT ┼či Taurus SHO
  • Nissan VR38DETT – folosit ├«n modelul Nissan GT-R
  • Porsche 911 Turbo – folosit ├«n modelele Porsche 911 Turbo ┼či 911 GT2
  • Chevrolet Small Block LS – folosit ├«n modelele Chevrolet Corvette ┼či Camaro SS

       5.2 Avantajele si dezavantajele configuratiei twin turbo parallel

Principalele avantaje ale motoarelor twinturbo sunt:

  • Putere mai mare ╚Öi accelera╚Ťie mai bun─â – motoarele twinturbo ofer─â o putere suplimentar─â prin intermediul celor dou─â turbosuflante, ceea ce ├«mbun─ât─â╚Ťe╚Öte performan╚Ťa ╚Öi accelera╚Ťia vehiculului, diminu├ónd efectul turbo lag
  • Arderea mai eficienta a combustibilului – de╚Öi motoarele twinturbo ofer─â o putere suplimentar─â, acestea sunt, de asemenea, mai eficiente ├«n utilizarea combustibilului, ceea ce poate duce la economii semnificative ├«n costurile de combustibil pe termen lung.
  • Flexibilitate ├«n utilizare – Motoarele Twinturbo sunt disponibile ├«n mai multe tipuri de vehicule, de la ma╚Öini sport la camioane ╚Öi tractoare, ceea ce le face flexibile pentru diferite utiliz─âri ╚Öi necesit─â╚Ťi.

Dezavantajele configura╚Ťiei twin turbo parallel

  • Costuri ini╚Ťiale mai ridicate – motoarele twinturbo sunt mai scumpe dec├ót motoarele standard, ceea ce poate fi un dezavantaj pentru unii cump─âr─âtori.
  • Complexitate crescut─â ÔÇô aceste motoarele sunt mai complexe dec├ót motoarele standard, ceea ce poate duce la costuri mai mari de ├«ntre╚Ťinere ╚Öi reparare.
  • Zgomot crescut: unele motoare pot fi mai zgomotoase dec├ót motoarele standard, ceea ce poate fi nepl─âcut pentru unii conduc─âtori.

       5.3 Twin turbo secvential

Spre deosebire de turbocompresoarele duale paralele, turbocompresoarele duale secvenţiale utilizează două turbocompresoare de dimensiuni diferite.
Turbocompresorul secven┼úial se refer─â la o configura┼úie ├«n care motorul utilizeaz─â un turbocompresor pentru tura┼úii mai mici ale motorului ┼či un al doilea sau ambele turbocompresoare la tura┼úii mai mari ale motorului.

Acest sistem este menit s─â dep─â╚Öeasc─â limitarea turbocompresoarelor mari care ofer─â o cre╚Ötere insuficient─â la tura╚Ťii mici.

Pe de alt─â parte, turbo-urile mai mici sunt eficiente la tura╚Ťii mici (c├ónd exist─â mai pu╚Ťin─â energie cinetic─â prezent─â ├«n gazele de e╚Öapament), dar nu sunt ├«n m─âsur─â s─â furnizeze cantitatea de gaze comprimate de admisie necesar─â la tura╚Ťii mai mari.

Prin urmare, sistemele de turbocompresoare secven╚Ťiale ofer─â o modalitate de a reduce ├«nt├órzierea turbo f─âr─â a compromite puterea de ie╚Öire la tura╚Ťii mari

In general, motoarele twin turbo secven╚Ťial pot fi o bun─â op╚Ťiune pentru iubitorii de masini sport care isi doresc performanta imbunatatita si o livrare liniar─â de putere.

Exista mai multe motoare Twin turbo secven╚Ťial care au devenit cunoscute pentru performan╚Ťa lor. Dintre cele mai cunoscute modele men╚Ťion─âm:

  • BMW S63 – un motor twin turbo secven╚Ťial a fost intalnit in modelele BMW M5 si BMW M8.
  • Audi RS7 Sportback – motor utilizat in modelele Audi RS7 Sportback.
  • Nissan GT-R ÔÇô un motorul twin turbo secven╚Ťial V6 de 3,8
  • Mercedes-AMG 4.0L V8 – acest motor twin turbo secven╚Ťial a fost intalnit in modelele Mercedes-AMG, cum ar fi Mercedes-AMG
  • GT, Mercedes-AMG C63 si Mercedes-AMG E63.
  • Porsche 911 Turbo – motorul twin turbo secven╚Ťial flat-six de 3,8 litri a fost intalnit in modelele Porsche 911 Turbo.

┬á ┬á ┬á ┬á5.4 Avantajele si dezavantajele motoarelor twin turbo secven╚Ťial

Avantaje:

  • Sistemul motor twin turbo secven╚Ťial poate oferi o liniaritate a puterii motorului, prin intermediul activarii secventiale a turbinei potrivite ├«n functie de turatia motorului.
  • Flexibilitate – Sistemul twin turbo secven╚Ťial poate fi controlat prin intermediul unui sistem de management al motorului sau prin intermediul unui sistem hidraulic sau electric, ceea ce poate oferi o flexibilitate ├«n ajustarea performan╚Ťei motorului.

Dezavantaje:

  • Configura╚Ťia twin turbo secven╚Ťial poate fi mai costisitoare decat celelalte configura╚Ťii, deoarece necesita doua turbine si un sistem de control al turbinelor, ceea ce poate cre╚Öte riscul de probleme mecanice ╚Öi poate fi mai dificil de ├«ntre╚Ťinut.

╚Üi s-a stricat turbosuflanta sau d─â semne de defec╚Ťiune?┬á

Ai nevoie de o repara╚Ťie urgent─â?

Sun─â chiar ACUM la num─ârul de telefon 0770 153 713

GARANȚIE  12 Luni FĂRĂ Limită de KM

6. Tehnologiile TwinPower Turbo si Twin scroll

├Än afara de termenul de Twin Turbo, poate a╚Ťi auzit ╚Öi termenul de TwinPower Turbo. De╚Öi sunt foarte asem─ân─âtori, semnifica╚Ťia lor este foarte diferit─â.

      6.1 Tehnologia TwinPower Turbo

Tehnologia TwinPower Turbo este o tehnologie dezvoltat─â de BMW pentru motoarele sale cu ardere intern─â, care utilizeaz─â un sistem de turbocompresoare cu dou─â turbine.

Aceast─â tehnologie const─â ├«n combinarea unei turbine de dimensiuni mai mici ╚Öi a unei turbine de dimensiuni mai mari, care func╚Ťioneaz─â ├«mpreun─â pentru a cre╚Öte performan╚Ťa motorului.

Turbina de dimensiuni mai mici este responsabil─â pentru cre╚Öterea tura╚Ťiei la motoarele cu tura╚Ťie mic─â, reduc├ónd astfel lag-ul turbo ╚Öi asigur├ónd un r─âspuns rapid al motorului.

Turbina de dimensiuni mai mari, pe de alt─â parte, preia alimentarea cu aer atunci c├ónd motorul ajunge la tura╚Ťii mai mari, cresc├ónd astfel puterea ╚Öi eficien╚Ťa.

Un alt element important al tehnologiei TwinPower Turbo este sistemul de injec╚Ťie direct─â a combustibilului, care optimizeaz─â combustia ╚Öi maximizeaz─â puterea

Spre deosebire de tehnologia Twin Turbo constă în utilizarea a două turbocompresoare independente pentru a alimenta motorul cu aer comprimat, tehnologia TwinPower Turbo este o tehnologie dezvoltată de BMW, care utilizează o singură unitate de turbocompresor cu două turbine.

Aceast─â tehnologie este mai eficient─â dec├ót Twin Turbo, deoarece turbina mic─â este proiectat─â s─â func╚Ťioneze la tura╚Ťii reduse, elimin├ónd astfel lag-ul turbo ╚Öi asigur├ónd un r─âspuns rapid al motorului. ├Än acela╚Öi timp, turbina mare este proiectat─â s─â func╚Ťioneze la tura╚Ťii mai mari, cresc├ónd puterea ╚Öi eficien╚Ťa.

Această tehnologie a fost utilizată într-o varietate de modele BMW, inclusiv în modelele BMW Seria 1, Seria 2, Seria 3, Seria 4, Seria 5, Seria 6, Seria 7, X1, X3, X4, X5, X6, precum și în modelele M. Mai jos sunt prezentate câteva exemple de motoare

TwinPower Turbo:
– BMW 1.5L TwinPower Turbo – un motor cu trei cilindri a fost utilizat ├«n modelele BMW Seria 1, Seria 2, X1 ╚Öi Mini Cooper. Acesta ofer─â o putere cuprins─â ├«ntre 102 ╚Öi 231 CP.
– BMW 2.0L TwinPower Turbo – motorul cu patru cilindri utilizat ├«n modelele BMW Seria 3, Seria 4, Seria 5, Seria 6 ╚Öi X3, motor cu o putere cuprins─â ├«ntre 184 ╚Öi 374 CP.
– BMW 3.0L TwinPower Turbo – acest motor cu ╚Öase cilindri a fost utilizat ├«n modelele BMW Seria 5, Seria 6, Seria 7, X5 ╚Öi X6. Acesta ofer─â o putere cuprins─â ├«ntre 265 ╚Öi 617 CP.
– BMW M TwinPower Turbo – motoarele utilizate ├«n modelele BMW M, inclusiv M2, M3, M4, M5 ╚Öi M6 si care ofer─â o putere cuprins─â ├«ntre 410 ╚Öi 625 CP.

Majoritatea motoarelor BMW TwinPower Turbo sunt proiectate s─â func╚Ťioneze ├«mpreun─â cu tehnologia twin scroll. Prin utilizarea acestei tehnologii ├«mpreun─â cu tehnologia TwinPower Turbo, BMW a reu╚Öit s─â ├«mbun─ât─â╚Ťeasc─â performan╚Ťa ╚Öi eficien╚Ťa motoarelor sale, reduc├ónd ├«n acela╚Öi timp emisiile.

Motoarele TwinPower Turbo cu tehnologie twin scroll sunt capabile s─â ofere o putere mai mare, o accelerare mai rapid─â ╚Öi o eficien╚Ť─â mai bun─â ├«n consumul de combustibil, ceea ce le face o op╚Ťiune popular─â pentru mul╚Ťi proprietari de ma╚Öini BMW. Dintre motoarele care combina aceste doua tehnologii amintim doar modelele BMW B48, BMW B58, BMW S55, BMW N55. Dar ce este tehnologia Twin Scroll?

      6.2 Tehnologia twin-scroll

Tehnologia twin-scroll (dublu flux) este o metod─â avansat─â de construire a turbocompresoarelor, care ajut─â la ├«mbun─ât─â╚Ťirea eficien╚Ťei ╚Öi performan╚Ťei motoarelor cu ardere intern─â.

Această tehnologie se bazează pe ideea de a diviza fluxul de gaze de evacuare produs de motor în două canale separate, care sunt conectate la turbinele turbocompresorului.

Canalele de evacuare sunt proiectate astfel ├«nc├ót s─â colecteze gazul de evacuare din dou─â seturi de cilindri adiacen╚Ťi ├«ntr-un motor cu patru cilindri sau ├«n trei seturi de cilindri ├«ntr-un motor cu ╚Öase cilindri. Astfel, fiecare canal de evacuare este alimentat cu gaze de evacuare provenind din dou─â sau trei cilindri, ├«n loc s─â primeasc─â gaze de evacuare din to╚Ťi cilindrii ├«n acela╚Öi timp.

Dup─â colectarea gazelor de evacuare, cele dou─â canale sunt combinate ├«ntr-un singur canal la intrarea ├«n turbina turbocompresorului. Acest lucru face ca fluxul de gaze s─â fie mai constant ╚Öi mai uniform, ceea ce duce la o cre╚Ötere semnificativ─â a eficien╚Ťei turbinei.

Prin urmare, turbina poate fi proiectat─â pentru a avea o dimensiune mai mic─â, f─âr─â a afecta performan╚Ťa motorului.

Tehnologia twin-scroll a fost utilizat─â pentru prima dat─â ├«n anii ’80 de c─âtre compania japonez─â Mitsubishi Heavy Industries (MHI), ├«n dezvoltarea unor turbine pentru aplica╚Ťii aeronautice.

MHI a aplicat aceast─â tehnologie ╚Öi ├«n dezvoltarea motoarelor pentru ma╚Öinile de curse, iar mai t├órziu a fost utilizat─â ├«n produc╚Ťia de serie de automobile. Unul dintre primele motoare de serie care a folosit tehnologia twin-scroll a fost Mitsubishi 4G63T, care a fost introdus pe pia╚Ť─â ├«n anul 1989.

De atunci, tehnologia twin-scroll a fost utilizată de către mai multe companii producătoare de motoare, inclusiv BMW, Subaru, Ford și altele.

IN CONCLUZIE

Dac─â sunte╚Ťi ├«n c─âutarea unei ma╚Öini puternice oferi care sa va ofere experien╚Ť─â de conducere incredibil─â, cu o accelerare mai rapid─â (util─â ├«n timpul dep─â╚Öirilor sau c├ónd trebuie s─â accelera╚Ťi rapid) ╚Öi un control mai precis, motoarele cu doua turbine ofer─â pe l├óng─â emisii reduse, performan╚Ťa ╚Öi eficien╚Ťa ├«ntr-un pachet fiabil ╚Öi compact.
├Än cele din urm─â, alegerea ├«ntre o masina cu un motor cu o singura turbin─â sau una cu motor biturbo sau twinturbo depinde de necesit─â╚Ťile individuale ale fiec─ârui ╚Öofer ╚Öi nu ├«n ultimul r├ónd de costurile unei asemenea ma╚Öini.

Completeaza formularul, trimite-ne turbina prin curier si ti-o vom repara in cel mai scurt timp

    Am citit si sunt de acord cu Politica de Confidentialitate

    Nu ai timp sa completezi formularul?
    Contacteaza-ne telefonic chiar acum !

    +40 770 153 713

    Sau scrie-ne direct pe whatsapp
    Reconditionare turbine
    Preferinte de confidentialitate
    Atunci c├ónd vizita╚Ťi site-ul nostru web, acesta poate stoca informa╚Ťii prin intermediul browserului dvs. de la anumite servicii, de obicei sub form─â de cookie-uri. Aici v─â pute╚Ťi modifica preferin╚Ťele de confiden╚Ťialitate. V─â rug─âm s─â re╚Ťine╚Ťi c─â blocarea anumitor tipuri de module cookie poate avea un impact asupra experien╚Ťei dvs. pe site-ul nostru web ╚Öi asupra serviciilor pe care le oferim.